18.11.2012

czekając na wigilię...już zastanawiam się jak będzie pachniała...kapusta z grzybami...


...mógłbym również nazwać to tradycyjne danie grzybami z kapustą. Trochę dodałem od siebie do tradycji. Uwielbiam grzyby pod każda postacią. Uwielbiam suszone, duszone , gotowane, w zalewie octowej itd...Dlatego zawsze czekam chwili, kiedy rozpoczynając wigilię najpierw zupą rybną . W tym przypadku rewelacyjną robi moja mama. Zupa jest bardzo delikatna, a smak bulionu jest jakby muśnięty smakiem różnych ryb. Po zupie rybnej nadchodzi chwila kapusty z grzybami, podanej z gotowanymi ziemniakami. Przyznam się , że to jest smak moich świąt i te dwie potrawy zawsze będą mi się śniły przez cały rok...


... w mojej kapuście z grzybami dużo jest pieczarki, oczywiście oprócz dużej ilości suszonych podgrzybków. Kiedy tylko uda mi się kupić małe okrągłe pieczarki aż szkoda mi ich kroić. Mają tak piękny, prawie idealny kształt.Grzyb ten chyba trochę nie doceniany z racji tego, ze jest w miarę tani...a przecież jest na prawdę smaczny i aromatycznie grzybowy..ha


...prawdziwej kuchni nie byłoby bez przypraw...ziele angielskie, pieprz czarny no i oczywiście liść laurowy...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...