30.07.2012

papierówka...i ocet jabłkowy....wakacje u rodziców


   ...to była chwila i właśnie się kończy, miałem kilka dni wolnych. Nie gotowałem, nic nie robiłem tylko wąchałem zapachy  lipca i początku sierpnia...W moim domu rodzinnym obrodziły jabłonie, pierwsze odmiany, te wczesne- letnie. Jest to znak, że połowa lata za nami, ale też pozostał jeszcze miesiąc bogactwa sezonowych owoców i warzyw...


...z jabłek najlepsze są przetwory z owoców niezbyt dojrzałych i z niedojrzałych spadów. Z jabłek można przyrządzić dobre dżemy, wina, galaretki, kompoty, marmolady, susz, musy i bardzo leczniczy ocet...Potas zawarty w jabłkach usprawnia prace mięśnia sercowego, układu nerwowego, układu kostnego, wzmacniając go, daje zdrową krew, jędrną skórę, ładną cerę....

...z tego co drzewo ,,odrzuciło", czyli spadło na ziemię, robiliśmy dżemy. Ze skórek, które pozostały po obraniu owoców postanowiliśmy zrobić własny domowy ocet jabłkowy. Kiedy zacząłem  wgłębiać się w tematykę octu jabłkowego, jak go zrobić i do czego ma służyć, jestem BARDZO ZASKOCZONY tym co wyczytałem i jak ważną rolę może odgrywać w codziennej diecie i POZBYWANIU SIĘ ZBĘDNYCH KILOGRAMÓW...ale o tym napisze jutro wraz z propozycjami, co to z tych wczesnych jabłek można zrobić...
.... a i na koniec chciałem podziękować za prezent moim serdecznym ,,wariatkom" z pracy, nowy aparat się sprawdza, a te zdjęcia to już efekt sprzętu, który łapie ostrość,,,haha...DZIĘKUJĘ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...